GIRLS DO CODE

V obdobju od 24.3.2021 do 16.6.2021 se je tečaja programiranja in digitalnega opismenjevanja z nazivom GIRLS DO CODE udeležilo 7 deklic iz 4. razreda in 2 deklici iz 5. razreda.

Izobraževanje je potekalo v sodelovanju z nevladno organizacijo Simbioza, Digital School in podjetjem CELTRA. Njegov namen je zmanjšanje razlike v digitalnih veščinah med dečki in deklicami. Izobraževanje je potekalo pod okriljem certificiranih učiteljev, v našem primeru je bila to mag. Zineta Vilman. Deklice so se udeležile 11 srečanj, vsako srečanje je trajalo 2 šolski uri. Izobraževanje je za deklice 4. razreda potekalo v računalnici na Osnovni šoli Šentvid, deklici iz 5. razreda pa sta se zaradi pravil povezanih s COVID-om in predpisanih »mehurčkov« tečaja udeleževali tudi v prostorih učilnice Digital School v BTC-ju.

In kaj smo se naučili?

Deklice so na zabaven način spoznavale, kaj je to zanka, zaporedje ali sekvenca, vzorci in algoritem. Kot se je izkazalo, sedaj vse vedo, da je od trenutke, ko vstaneš, pa do trenutke ko greš v šolo, vmes cela vrsta natančno določenih zaporednih opravil ki te pripeljejo do cilja in da je to algoritem. Prav tako smo se zelo zabavali s pogojniki in ugotavljali, kateri pogoj glede starosti in višine mora biti izpolnjen da gre deklica lahko na vrtiljak ali pa vlakec smrti. Spoznali smo tudi, da računalnik ni pameten, odvisen je od naših ukazov in da pozna le ukaze kot so Drži ali pa Ne drži.

Nadalje smo se srečali z izrazi kot je piksel, okolje, koti, binarni zapis, dogodek in kako dogodke spremlja računalniški program ter na katere ukaze se odziva. Da je hrošč lahko tudi nekaj drugega kot živalica je bilo presentljivo spoznanje, zabavno pa je bilo tudi spoznavati, na kakšen način razhroščujemo progame oz. iščemo in odpravljamo napake v programu. Teoretično znanje  in ukaze »skoči«, »premakni se«, »obrni se« smo preizkusili na platformi CODE.org in programirali v okoljih Labirint, Umetnik, Čebelica, Plahutač, Play Lab. S pomočjo osvojenega znanja je vsaka učenka pripravila lasten projekt in samostojno narisalo svojo sliko in načrtovala, pripravila ter predstavila lastno računalniško igrico.

Poučili smo se tudi o digitalnem odtisu, ki ga puščamo na spletu, katere podatke je varno deliti na spletu in katerih pod nobenim pogojem ne. Deklice sedaj vedo, kaj pomeni kraja identitete, lažno predstavljanje na spletu ali pishing, kako odreagiramo na spletno nasilje. Vse to smo na zabaven način spoznavali na platformi Minecraft – Varnost na spletu pri Digital School. Na koncu smo vse osvojeno znanje na zabaven način preizkusili v Kvizu in rezultati so bili res izjemni. Želimo, da bi deklice pridobljeno znanje uporabljale še naprej in se pri tem predvsem zabavale, kot so se ves čas našega druženja.

Zineta Vilman

Dostopnost